Eexmple de Realitat Augmentada presentat per Einnova
En el següent vídeo, Antoni Biada, gerent de Einnova, mostra alguns exemples del que es pot fer amb la Realitat Augmentada.
Entrevista amb exemples demostratius i pràctics de realitat augmentada:
Una animació en 2 dimensions a la realitat augmentada , veure minut 1:12
En aquest exemple, es mostra un tipus de realitat superposada a una animació plana. Una animació plana és una consecució ràpida d’imatges fixes. Les imatges s’envien de forma ràpida i successiva per crear la impressió de moviment.
Vídeos a la realitat augmentada , veure minut 1:32
Podem utilitzar aquest tipus de realitat per oferir més informació sobre qualsevol producte. D’aquesta manera l’usuari pot veure un vídeo d’ús d’un producte, un vídeo sobre les característiques del producte, un vídeo comparatiu, etc .
Fotos a la realitat augmentada , veure minut 1:51
És útil per superposar una foto ampliada o un detall concret de la foto. En l’exemple veiem com sobre la fotografia inicial de l’ equip de Einnova, en què hi puguem davant un pernil pota negra; superposem una fotografia en al que apareix clarament el Pernil del Jabugo.
Material del client: www.bellotadejabugo.com
Animació en 3 dimensions en la realitat aumantada , veure minut 2:26
En aquest exemple , comprovem com es poden utilitzar representacions en tres dimensions per poder visualitzar els objectes des de diferents perspectives.
Aplicant realitat augmentada al comerç electrònic , veure minut 2:46
Per exemple , en sector moda els usuaris es poden provar com els queda la roba superposant -les de la roba amb la visió de la càmera . Els usuaris recordessin l’experiència i els impacatará de forma positiva .
Material del client : www.lafono.com
L’elecció de colors en un comerç electrònic augmentat , veure minut 5:27
En aquest exemple, l’usuari pot escollir els colors d’un producte interactuant amb un objecte en 3 dimensions. L’usuari pot visualitzar la representació de la seva elecció. Això és una forma d’experimentar el producte abans de comprar.
Interactuant amb personatges a la realitat augmentada , veure minut 6:58
L’usuari pot despazar i interactuar amb personatges. En l’exemple es mou de lloc un ninot.
La realitat augmentada es pot visualitzar mitjançant una webcam o Smartphones com iPhone, iPad i Android. En vídeo s’ha utilitzat un iPad. D’aquesta manera no necessitem unes ulleres especials.
Les principals aplicacions es realitzen per a programes de turisme, la publicitat i l’arquitectura.
La Realitat Augmentada s’està fent un lloc, a poc a poc, al sector de les noves tecnologies. El que en un inici semblava un joc sense aplicacions excessivament pràctiques, està trobant en els últims anys formes d’arribar a un ús comercial. Les principals aplicacions que se li van donar a la Realitat Augmentada van ser per a programes de turisme, publicitat, art , o arquitectura. No obstant això, les empreses amb més afany innovador estan aprofitant aquesta nova eina per a campanyes de màrqueting que els ajuden a vendre més, o per arribar millor als seus clients.
La Realitat Augmentada és molt útil per millorar la imatge de marca, impactar a nous clients de forma positiva en un marc de competència molt forta. Els clients et recorden d’una manera innovadora i original. A través d’una experiència de compra diferent, el client final pot interactuar amb l’entorn i els productes. Així, jugant i sent part activa en el procés de decisió de compra, els clients finals s’identifiquen amb l’empresa i els seus productes, sent molt més probable que s’efectuï la venda.
La realitat augmentada es pot visualitzar mitjançant una webcam, smartphones, o pastilles electròniques, dispositius cada vegada més habituals, arribant a ser indispensables per a tothom, com és el cas dels mòbils smartphones. Però la realitat augmentada pot fer un pas definitiu amb el projecte de Google i les seves ulleres de realitat augmentada, que podria comercialitzar per a l’any 2014. L’omnipresent empresa americana, actual tòtem del sector informàtic, farà popular la Realitat Augmentada i l’impacte que suposarà sobre l’ús quotidià pot ser espectacular
Exemples d’ús comercial i publicitari de la Realitat Augmentada
De moment , ja tenim algun exemples duts a terme per diverses empreses :
- Catàlegs de productes amb Realitat Augmentada : La realitat augmentada com a provador virtual és una experiència espectacular i diferenciadora. Tothom vol provar els productes abans de comprar-los. Aquesta experiència d’usuari ja és possible amb la realitat augmentada. Aquestes solucions permetran als clients escollir amb més garantia ia les empreses vendre millor i oferir un millor servei. Ikea és un clar exemple amb el seu Catàleg del 2013.
- Publicitat en transports públics: L’aplicació de Realitat Augmentada de Barcelona en BUS i Metro permet als passatgers , durant el temps que dura el trajecte, participar i entrar en el món de la realitat augmentada. A Barcelona, l’usuari pot jugar amb realitat augmentada, escoltar música amb realitat augmentada i veure llibres amb realitat augmentada, i fins a formar part d’una comunitat de realitat augmentada.
- Publicitat d’obres de teatres: Per l’obra de teatre Toc Toc s’ha fet una campanya de realitat augmentada en els busos de Barcelona que permet a l’usuari del transport públic interactuar amb l’anunci imprès. Els personatges de l’obra apareixen al teu smartphone cobrant vida guiant-te en el procés de reserva de les entrades per a l’espectacle.
- Campanyes comercials amb geolocalització i Realitat Augmentada: El futur és la publicitat local, aconseguir fer arribar a l’usuari la informació que necessita en el lloc i el moment adequat. Aquestes accions permeten aconseguir un alt retorn dels impactes publicitaris, ja que l’usuari només rep informació útil. És en aquests casos, és quan la realitat augmentada, combinada amb el sistema de geolocalització, es presenta com una tecnologia útil per crear estratègies guanyadores, noves i impactants. La botiga de calçat esportiu Hijack ho va demostrar amb aquesta dinàmica campanya:
- Art i realitat augmentada: L’empresa BECK ‘S, com a mecenes del món de l’art, va llançar aquesta aplicació de realitat augmentada que permetia en diferents emplaçaments d’Europa i Estats Units descobrir obres d’art pels usuaris a través de l’aplicació. És una idea d’una potència enorme i amb un ganxo sensacional, ja que suposa fer participar a la gent d’una exposició virtual en llocs inaudits.
- Publicitat de concerts: El famós grup Muse ha aprofitat la publicitat amb Realitat Augmentada a l’interior del Bus i del metro de Barcelona i Madrid per presentar el seu concert. A través de la Realitat Augmentada s’aconsegueix l’espectacularitat d’interactuar amb l’anunci, per poder comprar les entrades per a l’espectacle, i més viralizarlo a les xarxes socials. La campanya va ser tot un èxit.
- Jocs de marques de Realitat Augmentada: Nike va realitzar recentment un concurs en ple centre de Berlín amb Realitat Augmentada. El joc consistia en una competició per veure quin corredor era caçat més vegades durant 90 minuts. A partir d’una App per a iPhone, usant el GPS traçaven unes rutes per corredor, en aquestes rutes podien ser caçats per fotògrafs. El nombre total de fotografies en acabar la carrera determinaria el guanyador. Aquesta va ser una excel·lent acció per a la marca en crear una història divertida i interessant amb els seus consumidors, i en llocs públics on es genera una acció viral important.